Gangvei til Hunsøya

Gangveien over Snekkerplassen og inn til Hunsøya. På veien inn blir vi møtt med flotte plakater med bilder og tekst over fabrikkens historie. Det aller siste bildet på vei inn viser til den nye framtida for området. Et flott tiltak som hever turen inn mange hakk! Et flott tiltak.

Datering: 2021

Fotograf: Øyvind Bakken

Marta Einstabland
Marta Einstabland

21.januar 1987 var Sylvi Egelandsaa og Arne Krogstad på besøk hos Marta Einstabland for en prat, og her har dere den.

Venndøler i Leeds
Venndøler i Leeds

I Vennesla er det et 70 talls medlemmer som er lidenskapelig opptatt av fotballklubben Leeds, men dessverre ikke har kunnet komme på kamp hverken i 2020 eller 2021. Venneslaklubben er direkte tilknyttet den engelske fanklubben som egen gruppe. Første offisielle turen gikk tilbake i 1999, og da med Torfinn Omdal som primus motor. Noen av de særs aktive nå er Dag Willy Olsen, Øyvind Øyna, Rune Djupesland og Steinar Skårdal som vi ser på filmsnutten. De to sistnevnte har sammen med andre venndøler også sin egen flis gravert på «golvet.» til monumentet til lagets største sønn Billy Bremner. Når de kommer på tur, står det innelåst en gitar klar til bruk når supporterne skal igang, og den eier Steinar Skårdal, og festen kan begynne. 1.mai helga er en helg de ofte blinker seg ut for å reise på kamp, og her er en snutt fra 2019.

Venneslafilm,musikklivet i Vennesla Del 1
Venneslafilm,musikklivet i Vennesla Del 1

En ny film i samlingen av bygdefilmer som Olav Strandberg samlet inn klipp til og satte sammen for å fortelle bygdas historie. Og nå er det musikklivet det handler om.