Vennesla nye kirke (lydklipp)

Her forteller Gudmund Sagen i et lydopptak om prosessen rundt bygdas nye kirke som sto klar i 2022. Gudmund sto på sammen med mange andre frivillige for å få til dette etter mange års jobbing. Den gamle kirka fra 1830 hadde vært omtalt som for liten i generasjoner, og ønske om en arbeidskirke som kunne huse aktiviteter av mange slag hadde stått på ønskelista over lang, lang tid, og endelig. Her er historien.

Datering: 2020-tallet

Fotograf: Ukjent

Venneslafilm 1960 tallet Del 3
Venneslafilm 1960 tallet Del 3

Siste del av filmene fra 1960 tallet som Olav Strandberg gjennom år samlet stoff til. Bygdehistorie som vi er svært glade for å få lov å dele

Arne Eilertsen besøker historielaget
Arne Eilertsen besøker historielaget

Arne Eilertsen 92, om sitt brennende engasjement på arkivet og at hans budskaf skal nå de unge. Over 150000 ungdommer har hørt Arnes fortelling og denne kvelden var det 120 ikke fullt så unge tilhørere som satt som tente lys.

Vennesla kulturhus
Vennesla kulturhus

Vennesla kulturhus - nytt bibliotek åpnet 29.oktober 2011, mens filmen er fra den store kulturkvelden 4.november samme året.