I annerledesåret 2020 sang Bjøro Hildebrandt Ja vi elsker fra toppen av Hunsfospiba. Filmet av Ingvald Ingebrethsen og Arve Henriksen.
Datering: 2020
Fotograf: Sør audio
Del 1 fra 1990 tallet i den store serien av bygdefilmer som Olav Strandberg samlet inn klipp til, redigerte og ga ut. Et stort stykke arbeid som vi har fått lov å dele på Vennesla historielags nettside som er gjort offentlig tilgjengelig.
Olav Strandberg har gjort et uvurderlig arbeid med innsamling og digitalisering av lokalt filmstoff. Og vi har vært så heldige å få lov å dele denne filmskatten med dere, og vil i året som kommer (2021) dele VENNESLAFILMER på nettstedet vårt, men kommer her med en smakebit. Dette er den første filmen som ble produsert i 1951, og er digitalisert fra 16mm film. Når nye filmer kommer vil de bli samlet i en egen kategori i filmarkivet hvor Olav’s enorme arbeid vil bli samlet - og prissatt.
Etter at serien om demenskor hadde gått på NRK, tok det ikke lang tid før ildsjeler i bygda satte i gang i Vennesla også, og i juni 2023 avholdt koret bakgårdskonsert på VENNESLASTUA for et fulltallig publikum.