Del 1 fra 1990 tallet i den store serien av bygdefilmer som Olav Strandberg samlet inn klipp til, redigerte og ga ut. Et stort stykke arbeid som vi har fått lov å dele på Vennesla historielags nettside som er gjort offentlig tilgjengelig.
Datering: 1990-tallet
Fotograf: Olav Strandbergs samling
Vennesla historielag hadde en fin høstdag 21.september 2012 tatt turen til Øvrebø for å vandre på gamle stier og historien om disse. Arne Krogstad filmet.
Her kommer del 3 av Venneslafilmene som Olav Strandberg produserte gjennom flere år, og dermed er vi i mål med dette tiåret. Det er ikke så veldig lenge siden, men med noen år er det mange hyggelige gjensyn. Så kos dere med nok noen blinkskudd fra den skatten som Olav har etterlatt seg.
Vennesla har hatt mange dyktige musikere, og mange har holdt på i flere 10år og er fortsatt aktive. Så da er det flott å kunne ta en tur tilbake til gamle Løa en gang på 90 tallet, nærmere bestemt 1998. Fra venstre på gitar Rolf Holmquist Arntzen, Trombone Steinar Robstad, trommer Kai Gunnufsen, trompet Roald Olsen, bass Ole Louis Lilløy, og solist Bente Worren Larsen.