Tore Robstad forteller

I mars 2012 var Tore Robstad hos Vennesla historielag og fortalte om sitt liv i politikken, og litt til. Dette har Arne Krogstad tatt opptak av.

Datering: 2012

Fotograf: Arne Krogstad

STORFOLKET UNDER VIGELANDSFOSSEN
STORFOLKET UNDER VIGELANDSFOSSEN

STORFOLKET under Vigelandsfossen ble framført på Vigeland hovedgård i 1992, 1993 og 1994. Forfattere av stykket var Kai Erland og Oddvar Sørli. Instruktør 1992, 1993 Øyvind Hakestad. 1994 Alex Scherph. Filmet og redigert av Arne Krogstad.

Besteforeldre i skolen
Besteforeldre i skolen

1980 tallet i Torridal og Vennesla. Fra et skoleprosjekt i Vennesla og Torridal. Laget av Torvald Slettebø på oppdrag for Kirke og undervisningsdepartementet antagelig midt på 1980 tallet. Filmen ble i sin tid vist i beste sendetid på NRK. Torridal historielag har delt denne filmen. Se denne filmen, for her får vi gjensyn med flotte personer som mange av oss kjenner!!

Ei bu til Jørdis
Ei bu til Jørdis

Jørdis Hodnemyr ble 13.12.2022 hedret ved å få sitt navn på en julebod i Julegada i Vennesla. Det kom en bred omtale av alt hun har bidradd med gjennom mange tiår. Vi i historielaget hadde foreslått Jørdis med begrunnelse av at hun har vært med siden starten i 1983, flere år i styret og også leder av laget. I 20 år har hun pratet til alle bygdas 3.klasser i programmet fra Ull til klær som vi har filmet tidligere og også ligger i filmarkivet. Vi er stolte av å ha Jørdis med på laget, og legger ut film fra utnevnelsen.